Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/07/2018 in all areas

  1. 5e je sasvim korektna cena. Tesko da se isplati sam kuci praviti boile za hrenjenje kad se ide tamo
    2 points
  2. velocity ali razmisli i o tom stapu u varijanti 13f i 3lb
    2 points
  3. 3 lb je jak stap, ne gubis nista, samo dobijas, 3,5lb je mnogo krut stap. moje misljenje.
    1 point
  4. 1 point
  5. Na početku, opet bih se zahvalio u ime naše celokupne ekipe, na reči hvale i moralnoj podršci za naš rad. Kao što sam već naveo, mali vodostaj i sve toplije vreme, obale Tamiša polako ali sigurno zaokupljuju ribolovci. Prvi upamćeni komentar od strane ribolovaca bio je " Sve smo mogle očekivati, ali kontrolu 23 februara na vodi to nikako". Naravno dozvole za riboliv nisu posedovali, ali uz objašnjenje da su dužni i u obavezi da je moraju posedovati, pozdravili smo ih i nastavili dalje svoj rad. Taj period rada na terenu pored redovne provere vode da nema mreža i drugog alata, vršena je i edukacija i upoznavanje ribolovaca sa stvarima koje bi oni u suštini morali da znaju. Ovim postom biće prikazan kako izgleda naš prosećan ribolovac. Šta je to ščim smo se najćešće susretali prilikom vršenja kontrole, uglavnom ne posedovanje dozvole za ribolov, prekomerni broj štapova, pecanje ribe koja je u zabrani, riba upecana u zabrani, riba upecana ispod propisane mere i prekomerni ulov, sve su ovo prekršaji za koje sleduje prekršajna prijava. Naravno da nismo u startu nastupili suviše oštro i arogantno, pošto smo hteli da izgradimo neki ljudski odnos ribočuvar-ribolovac, a neke stvari su mogle da se reše i sa lepim rečima. Najćešći izgovori za ne posedovanje dozvole su " Ovo Mi je prvi izlazak na vodu ove godine, vadiću je sigurno ali mi je još rano, već ih ima u prodaji nisam znao". Ovaj problem se uglavnom rešava kupovinom dnevne dozvole, koja se može kupiti kod Ribočuvara i košta 1000din ( ne 500din ili koliko da Ti dam, da ne pišeš ništa). Mnogi su mislili da će nas videti tada i ko zna kada, pa kupovinom dnevne dozvole izbegavali su kupovinu godišnje. Ostao je upamćen jedan ribolovac koji je za četiri izlazaka na vodu kupio tri dnevne dozvole, njegov komentar je bio "ili sam Ja baksuz ili Vi idete suviše često". Drugi problem, prekomerni broj štapova po ribolovcu, najćešći komentar " Mogu još ovoliko zabaciti (13) ništa Mi ne vredi kad nema ribe" Naravno da ovo nije opravdanje za ovoliki broj štapova, uz objašnjenje da se ne sme imati više od tri (3) zabačenih štapova, ribolovac mora da koriguje taj broj, ili sleduje oduzimanje viška štapova uz prijavu. Za pecanje ribe koja je trenutno u zabrani, najćešći izgovori su, ako je februar mesec na kedera pecaju Smuđa, ako je april onda pecaju Štuku, ako je to maj, a peca se na qqruz onda se čeka Amur ili Babuška. Ribe upecane u zabrani, kao i ribe upecane ispod dozvoljene veličine, u ovim slučajevima ne postoji kompromis između ribočuvara i ribolovca, piše se prijava uz oduzimanja ulova (ovo smatramo kao jedne od većih prekršaja od strane ribolovca). Uglavnom su izgovori, da nisu znali, od kada ta pravila važe i sl. (Ne poznavanje propisa ne oslobađa vas odgovornosti). Pored ovih najćešćih izgovora, bilo je tu još svakakvih komentara, za neke me je sramota i da ih napišem. Ako bi procentualno gledali možda samo 10% (mislim da je i ovo puno), ribolovaca je savesno na našim vodama, a svi ostali se nalaze u nekom od navedenih prekršaja, verovali Vi ili ne, ali ovo je naša realna slika na našim vodama. Kroz stalnu edukaciju ribolovaca na terenu, prisustvovanju na udruženskim skupštinama gde se ribolovci upoznaju sa pravima i obavezama, ovu sliku pokušavamo da izmenimo u korist pravih savesnih ribolovaca, koji bi pored poštovanja naših (svojih) voda kao i ribljeg fonda, vodili računa i o ekologiji i zaštiti obale i svega onoga što čini ovaj naš hobi. Da ne bi došlo do nesporazuma koja su prava i ovlašćenja ribočuvara, postaviću neke tačke zakona koja to regulišu. Član 7. Pri vršenju dužnosti ribočuvar mora kod sebe da ima: 1) ribočuvarsku legitimaciju; 2) vidno istaknutu ribočuvarsku značku; 3) knjigu radnih naloga koju izdaje korisnik; 4) zapisnik u koji se unose podaci o izvršenoj kontroli i privremeno oduzetim sredstvima, alatima, opremi, dozvoli za ribolov i ulovu, koji izdaje korisnik. Овлашћења рибочувара Члан 14.У вршењу својих послова рибочувар, као службено лице, овлашћен је да:1) затражи од лица затеченог на риболовној води или у њеној непосредној близини или у риболову, да покаже исправе којима се утврђује његов идентитет и дозволу за привредни риболов, односно дозволу за рекреативни риболов;2) изврши преглед објеката, пловних објеката, возила, риболовног алата, опреме и улова и да утврди да ли се риболов обавља у складу са овим законом;3) приступи свакој риболовној води на рибарском подручју у циљу контроле;4) фотографише и снима недозвољене радње и лица која учествују у њима затечена на риболовној води или у њеној непосредној близини;5) привремено одузме дозволу за привредни или рекреативни риболов, средства, алат и опрему, као и друге предмете пронађене на риболовној води или у њеној непосредној близини, ако постоји основана сумња да су употребљени или намењени за извршавање радњи које су забрањене овим законом;6) одузме улов уколико постоји основана сумња да је риба уловљена у супротности са одредбама овог закона;7) затражи помоћ надлежног органа унутрашњих послова и инспектора надлежног за послове заштите и одрживог коришћења рибљег фонда (у даљем тексту: инспектор) ако је онемогућен у вршењу послова рибочуварске службе; обавља и друге послове у складу са програмом управљања рибарским подручјем. О извршеном привременом одузимању докумената, средстава, алата, опреме и улова, рибочувар издаје потврду лицу од кога је извршио привремено одузимање. .Спречавање службеног лица у вршењу службене радње Члан 322(1) Ко силом или претњом да ће непосредно употребити силу спречи службено лице у вршењу службене радње коју предузима у оквиру својих овлашћења или га на исти начин принуди на вршење службене радње, казниће се затвором од три месеца до три године.(2) Ако приликом извршења дела из става 1. овог члана учинилац увреди или злостави службено лице или му нанесе лаку телесну повреду или прети употребом оружја, казниће се затвором од шест месеци до пет година.(3) Ко дело из ст. 1. и 2. овог члана учини према службеном лицу у вршењу послова јавне или државне безбедности или дужности чувања јавног реда и мира, спречавања или откривања кривичног дела, хватања учиниоца кривичног дела или чувања лица лишеног слободе, казниће се затвором од једне до осам година.(4) Ако приликом извршења дела из ст. 1. и 3. овог члана учинилац службеном лицу нанесе тешку телесну повреду, казниће се за дело из става 1. затвором од једне до осам година, а за дело из става 3. затвором од две до десет година.(5) За покушај дела из става 1. овог члана казниће се.(6) Ако је учинилац дела из ст. 1. до 3. овог члана био изазван незаконитим или грубим поступањем службеноглица, може се ослободити од казне. Напад на службено лице у вршењу службене дужности Члан 323(1) Ко нападне или прети да ће напасти службено лице у вршењу службене дужности, казниће се затвором од три месеца до три године.(2) Ако је при извршењу дела из става 1. овог члана службеном лицу нанесена лака телесна повреда или је прећено употребом оружја, учинилац ће се казнити затвором од шест месеци до пет година.(3) Ако је дело из ст. 1. и 2. овог члана учињено према службеном лицу у вршењу послова јавне или државне безбедности, учинилац ће се казнити затвором од једне до осам година.(4) Ако приликом извршења дела из ст. 1. и 3. овог члана учинилац службеном лицу нанесе тешку телесну повреду, казниће се за дело из става 1. затвором од једне до осам година, а за дело из става 3. затвором од две до десет година.(5) За покушај дела из става 1. овог члана казниће се.(6) Учинилац дела из ст. 1. до 3. овог члана који је био изазван незаконитим или грубим поступањем службеног лица може се ослободити од казне. Учествовање у групи која спречи службено лице у вршењу службене радње.Pozdrav do sledećeg pisanja.
    1 point
×
×
  • Create New...